Inhoud

Artikel 1 – algemeen

Artikel 2 – Betaling

Artikel 3 – Bezorging

Artikel 4 – Garantie

Artikel 5 – Opslag

Artikel 6 – offertes

Artikel 7 – Overeenkomst

Artikel 8 – Herroepingsrecht

Artikel 1- Algemeen

1.1
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten met Ars Longa te Drempt betreffende de online verkoop en verkoop in de winkel en de levering en betaling van meubels en andere producten en/of diensten.

1.2
Ars Longa houdt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen en/of uit te breiden, de meest actuele versie vindt u op onze website www.ars-longa.nl.

Artikel 2 – Betaling

2.1
De betaling van producten moet voldaan zijn, voordat Ars Longa levert.

2.2
De artikelen van Ars Longa worden geleverd tegen de prijzen, die gelden op de datum van aankoop en vermeld staan op de website of in de showroom van Ars Longa in Drempt, zet- en druk- en andere fouten voorbehouden.

2.3
Bij verkoop in de winkel is een aanbetaling van minimaal 20% de standaard.

2.4
Bij beëindiging van de overeenkomst of annulering van de bestelling vervalt de aanbetaling.

2.5
Alle prijzen zijn, indien anders vermeld, in euro’s, inclusief BTW en exclusief eventuele verzend- of bezorgkosten.

Artikel 3 – Bezorging

3.1 Bezorging kleine producten Ars Longa

Bij Ars Longa kunnen kleinere en grotere producten worden besteld. Kleinere producten worden bezorgd via PostNL. Wij zullen proberen om deze producten binnen een week en in ieder geval binnen twee weken geleverd te hebben.

Producten die door Post NL bezorgd worden, vallen onder de garantievoorwaarden.

3.2 Bezorging grote producten door Ars Longa

Grotere producten worden geleverd door Ars Longa. De levertijd van deze producten is 2-6 weken. In het geval dat grotere producten worden geleverd wordt er van tevoren contact opgenomen met de klant om tot een geschikte bezorgdatum te komen. Verder gelden er de hieronderstaande voorwaarden.

Alle leveringen worden door één bezorger van Ars Longa geleverd. Wanneer u ervoor kiest om uw aankoop door Ars Longa te laten bezorgen gaat u akkoord met onze leveringsvoorwaarden.

3.2.2 Tijdsindicatie levering.
De bezorging heeft een wachttijd van circa 4 tot 6 weken. Het kan zijn dat uw product eerder gereed is voor levering. Ten alle tijde zal Ars Longa contact met u opnemen betreft de levering van uw product.

3.2.3 Aanwezigheid
Wanneer er een afspraak is gemaakt, dient u op de afgesproken dag en dagdeel aanwezig te zijn op het bij ons bekende adres. Bent u niet aanwezig of is er niet genoeg hulp aanwezig (zie tabel 1.1) dan wordt de levering geannuleerd en zijn wij genoodzaakt om 50% van de leveringskosten in rekening te brengen.

Tabel 1.1

ProductHet aantal personen dat verwacht wordt om te helpen. Bij dit aantal personen is onze bezorger niet meegerekend.
Keukenkast / Winkelkast1 persoon (2e persoon is handig ter assistentie)
Tafelbladen tot 2.00 m1 persoon (2e persoon is handig ter assistentie)
Tafelbladen 2.20 t/m 2.402 personen
Tafelbladen 2.50 t/m 3.003 personen
Tafelbladen 4.00 (6 tot 8 cm)5 personen

 

3.2.4 Betaling
Het is mogelijk dat u nog een restbedrag bij ons heeft open staan. Vanwege de veiligheid van u en onze chauffeur is het uitsluitend mogelijk om dit bedrag middels pin te voldoen. In onze winkel is het wel mogelijk om contant te betalen.

3.2.5 Inbegrepen bij de bezorgdienst

Het product wordt geleverd tot in huis op de begane grond. Woont u op een hogere verdieping en is dit niet te bereiken middels een lift. Dan vindt de bezorging plaats tot de eerste sluitbare deur. Let er dus op, dat wanneer dit van toepassing is, u zelf zorgt voor vervoer naar de hogere verdieping. Het onderstel is op het moment van levering nog niet bevestigd aan het blad. U ontvangt uw aankoop dus gedemonteerd.

U kunt er voor kiezen om de tafel door ons te laten monteren. Hier worden extra kosten voor in rekening gebracht. Tevens gelden hier dezelfde regels voor met betrekking tot de levering aan huis.

Zijn er andere bijzonderheden rondom het bezorgadres dan horen wij dit graag van u, uiterlijk 24-uur van te voren. Denk hierbij onder andere aan de bereikbaarheid van het bezorgadres.

Tevens dient u voorafgaand aan de levering ervoor te zorgen dat er genoeg ruimte is om het product te leveren. Dat wil zeggen dat er geen obstakels in de weg mogen staan en er genoeg ruimte is om te draaien.

 

 

Artikel 4 – Garantie

4.1
Artikelen worden altijd voor verzending door ons gecontroleerd. Mocht er een mankement of schade zijn bij aankomst bij de klant, dan zullen wij beoordelen of deze schade te wijten is aan vervoer of zijn oorzaak heeft in een productiefout. Bij het laatste kan een artikel gerepareerd of geruild kan worden.

4.2
Mocht u na de aflevering, schade ontdekken dan dienen er foto’s van het probleem naar Ars Longa te worden verzonden. Hiermee wordt een inschatting gemaakt van het probleem, zodat hiervoor een oplossing gevonden kan worden.

4.3
Houten meubelen worden meestal met de hand gemaakt en kunnen soms enigszins afwijken van modellen en tekeningen. Hout is gevoelig voor grote schommelingen in luchtvochtigheid. Ondanks dat het hout zorgvuldig wordt gedroogd kan het werken (kleine scheurtjes of een beetje wijken). Dit geldt voor alle houten meubelen, ongeacht de winkel die ze levert. Houd daar dus rekening mee als u hiervoor kiest. Ars Longa geeft hierop geen garantie.

4.4
Kras- en breukgevoelige meubelen, waaronder de Marokkaanse mozaïektafels dienen in de winter droog te staan. Wij geven geen garantie op beschadigingen ten gevolge van vorst in combinatie met vocht.

4.5
De afnemer kan in de volgende gevallen géén beroep doen op de garantiebepalingen:

  • indien er sprake is van werking van het hout
  • indien er sprake is van verwaarlozing door de afnemer,
  • indien de installatie of montage van de meubels op ondeskundige wijze is/zijn uitgevoerd,
  • indien de afnemer wijzigingen aan de producten heeft aangebracht c.q. heeft laten aanbrengen door derden (w.o. reparaties die niet in overleg met Ars Longa zijn verricht)
  • bij onoordeelkundig of onzorgvuldig gebruik,
  • bij beschadiging door inwerking van vocht of andere van buiten komende oorzaken of onheilen,
  • indien het product niet volgens de gebruikelijke, geadviseerde wijze is onderhouden of geplaatst,
  • indien het product wordt gebruikt met ondergeschikte of verkeerde accessoires,
  • indien producten worden teruggezonden als zijnde defect, waarbij door Ars Longa echter geen defect geconstateerd kan worden,
  • indien de garantietermijn verstreken is,
  • indien het product afgeprijsd is.

Artikel 5 – Opslag

5.1
Producten kunt u na aanbetaling maximaal 2 maanden kosteloos bij ons op laten slaan. Dit geldt niet voor aanbiedingen en/of acties.

Artikel 6 – Offertes

6.1
Alle offertes opgesteld door Ars Longa zijn vrijblijvend, 1 maand geldig en zolang de voorraad strekt, tenzij anders in de offerte is vermeld.

6.2
Prijsvermeldingen op de internetsite www.ars-longa.nl, eventuele folders en advertenties zijn geen offerte.

Artikel 7 – Overeenkomsten

7.1
Overeenkomsten met Ars Longa zijn tot stand gekomen, nadat een bestelling of reparatie-opdracht op haalbaarheid is beoordeeld en mondeling, schriftelijk of per e-mail is bevestigd door Ars Longa. Ars Longa heeft het recht om zonder opgave van redenen bestellingen of opdrachten niet te accepteren, in welk geval de afnemer dienovereenkomstig worden ingelicht.

7.2
Goederen blijven eigendom van Ars Longa, totdat de gehele betaling heeft plaatsgevonden.

 

Artikel 8 – Herroepingsrecht

8.1

De consument heeft na aankoop (zowel via de webshop als fysieke winkel) een bedenktijd van 14 dagen.

8.2

Bij levering door PostNL dient het product geretourneerd te worden naar een PostNL locatie. Zie hier meer informatie. De retourkosten van PostNL dienen voldaan te worden door de consument.

8.3

Klanten kunnen bij levering door Ars Longa een product direct weigeren.Indien klanten later een product willen retourneren dienen ze deze zelf naar de locatie van Ars Longa (Achter-Drempt) te vervoeren. Na retournering zal het geld terug worden gestort door Ars Longa.